KISSER 62 : MISTERI LINDA

Assalamualaikum Doc..

Ni ada lah kisah benar yg terjadi pd diri Kwn saya.

Kisah ni smpi skrg msh dlm ingatan beliau.

Maaf lah sekiranya penulisan ni x menepati cita Rasa bpk saka. Tapi saya nk jgk share dgn sakarian semua.

Thanks doc Kalau doc Sudi up cite kami ni..

Lau doc nk edit, doc edit lh. Apa2 je asal kan menarik Dan x lari dr cita asal😊😊😊

Assalamualaikum..

Namaku Ria.

Kisah yg aku ingin ceritakan adalah kisah yg benar2 terjadi padaku pd raya Tahun lepas.

Ok kisahnya begini..

Pada raya kedua Tahun lepas aku Dan suami Pergi meninjau rumah utk dijual bersama broker rumah.

Suasana Kawasan perumahan tu mmg tenteram Dan sunyi(Mklmlh kami suami-isteri mmg suka kwsan sunyi) hehehe..

Pkl 4 ptg, tibalah kami dikawasan yg dijanjikan.

Agak2 dlm 3 minit dari jln besar, kami pun sampai ke kwsan perumahan yg dikatakan tu..

Rumah tu adalah rumah kos sederhana Dan aku pun mulalh sibuk meninjau kwsan rumah tu dr luar smpi lh ke dlm rumah.

Sedang aku excited nk meninjau kwsan rmh tu, aku nmpk ada satu ruangan atas (bilik tingkat atas) yg menarik perhatian mataku..

Aku ingin memanggil suami ku supaya dia pun blh turut serta bersamaku utk naik ke tingkat atas(sebenarny Seriau) hahaha

Tp ku batalkan niatku kerana suami sdg berbincang dgn broker mengenai rmh yg bakal kami beli tu.

Sedangkan kakiku mula melangkah menaiki tangga utk ke tingkat atas menuju ke ruangan yg ku Lihat td..

Smpi je aku keruangan bilik tu, tiba2 aku terkejut Dan langsung menjerit.

Tapi yg pelik y suaraku hnya tersekat dikerongkong sje.

Mana takny, tetiba je ada seorg kakak kt dlm bilik tu mcm merenung jauh di tingkap memandang keluar…

Sedang aku ingin bertny kpd kakak tu siapa dia, kakak tu terlebih dulu menegurku..

“Maafkan kakak kerana telah membuat adik terkejut” . Dan aku pun berkata “Maafkan Sy jge sbb msk main terjah je” (smbl aku senyum)..

Selepas tu kakak tu perkenalkan diri dia.

Nama kakak tu mawar.

Dia mmg dh lama tinggal dikwsan ni.

“Cuma td owner rmh mntk dia kemas kan apa yg Patut” katany..

So aku pun ye kan jelh.

Tiba2 akk tu bgtau yg kt kwsan perumahan ni ada cite yg sedih berlaku..

Aku pun apa lg, dh alang2 org nk membwg aku pun on jelh. Mana lh tau kan.πŸ˜…πŸ˜… Dgn info tu blh lh aku bercerita kt en somi 😁😁.

So aku pun mntk akk tu bercite.

………………………………………………………

Cite Kak Mawar..

Tk lama dulu ada satu pasangan yg duduk kt kawasan ni. Pasangan ni berlainan adat dan resam.

Isteri dia bernama Linda (berasa dr sabah) Dan somi dia bernama hamzah. (Mmg org jati dinegeri J Dan telah memeluk Islam dr zaman bujang lg)

Nk dijdkan cite..

Si Linda ni jenis pendiam Dan x bnyk ckp serta sorg yg cantik Dan putih,x bnyk berkwn Dan bercmpr dgn penduduk perumahan kerana sominy seorg yg kuat cemburu buta. Perwatakn Linda amat berbeza dgn somi dia.

Linda amat disenangi dan mudah tersenyum wlupun dia jarang berbual dgn sesiapa Kecuali dgn akk mawar. Somi Linda  Jenis yg bnyk ckp Dan suka Maki hamun bila naik marah. C Linda akan menanggis sendirian bila dimarahi oleh hamzah.Wlupun slh tu Bkn slh Linda.

Dari hari ke hari perangai hamzah bertambah Teruk sehingga sanggup memukul Dan mengugut mahu membunuh Linda.

“Kesian Linda.

Mmg Teruk sngt2 diperlakukan oleh hamzah” . Kata kak Mawar.

Satu hari semasa Menyambut Aidilfitri, keluarga c Linda ni dtg ke kl utk beraya bersama2 dgn adik beradik Linda Termasuklh Linda skli.

Apa yg Linda x tahu, isteri adikny(rmh tmpt mereka bakal berkumpul adik beradik) mempunyai perangai yg cukup Teruk dan serabai habis.

Sebaik tiba dirmh adik Linda di kl, isteri adik Linda mula buat perangai Dan ini tidak disukai Dan disenangi oleh hamzah. Maka hamzah pun mula naik angin Dan keluar dr rmh berkenaan. Hamzah menarik tangan Linda Dan mengajak Linda balik.

Mak Dan bpk Linda menghalang hamzah drpd balik Dan merayu supaya jgn balik dulu. Tetapi sedikit pun hamzah x ambil peduli dan tetap mengheret tangan Linda.

Linda menanggis sambil merayu pd sominy agar dia dpt bersalaman dgn kedua org tuany terlebih dulu malangny hamzah tetap x peduli.

Sesampainy mereka dikereta, hamzah mula Maki hamun Linda. Linda hnya bersabar Dan menanggis dlm hati.

Marah hamzah x habis lagi malah berlarutan smpi ke rmh. Dirmh hamzah terus memukul berserta sepak terajang  smpi ke muka Dan badan Linda.

Semakin Linda menjerit meminta belas kesian pd hamzah,

Semakin galak c hamzah memijak perut Dan kepala Linda sampai darah terkeluar drpd mulut Linda.

Hamzah yg bagai kerasukan syaitan memukul Linda, entah dari mana hamzah mendapat pisau pemotong ikan telah memotong kepala Linda.

Maka terpisahlh kepala dr bdn Linda dgn darah yg memerecik keluar dgn bnyk y dr leher Linda yg terputus dua.

Setelah hamzah tersedar dari perbuatannya itu, hamzah dibayangi Rasa bersalah dan akhirny hamzah mengambil keputusan utk menamatkan riwayat diriny sendiri bersebelahan dgn mayat isteriny…

#Tamat cite kak mawar.

………………………………………………….

Setelah cite kak mawar habis ku dengar, aku pun bertanya pd kak mawar..

“Akk, lepas tu siapa yg jumpa mayat hamzah Dan Linda?”

Kak mawar kata, “mayat mereka telah dijumpai setelah jiran menghidu bau busuk yg kuat” . (Dah 3 hari mereka mati).

Sedang leka berbual dgn kak mawar, somi aku panggil. Somi tny aku berbual dgn siapa?

Aku ckp dgn kak mawar, tp apa yg buat aku terkejut.. Kak mawar dh x de kt tmptnya.

Biar betul. Bila masa plk kak mawar ni lalu. Satu jln je kot nk turun bwh. Fikirku..

Aku tny kt somi,”nmpk x kak mawar?” dia kata x nmpk sapa2 pun kt situ bersembang dgn aku..

Tetiba aku Rasa mcm 😱😱😱.

Omg.. Siapa yg bersembang dgn aku td??

Sungguh smpi skrg aku msh lg memikirkan benda alah ni… πŸ˜…

πŸ˜…

Tapi bilaku fikir dan Ingat balik, ciri2 yg ada pd kak mawar tu sama seperti arwahnya c Linda.

Wallahualam..

Sekian dari aku.

Maaf lh  Kalau x seram. Hanya berkongsi pengalaman yg pernah berlaku pd aku raya Tahun lepas. Dan aku namakan sendiri tajuk cite ni.

Selamat membaca..

Apa Pendapat Anda?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.