APA HUKUMAN UNTUK TUAN ANJING ?

APA HUKUMAN UNTUK TUAN ANJING ?

Tadi aku dapat satu video rakaman dari group whatsapp , Aku tak tau sapa pemilik asalnya .

Tapi lepas tengok video ni , Aku rasa marah yang membuak buak , Kerana pada aku ini adalah satu perihal yang tidak bertanggung jawab dari Tuan Anjing .

Aku tak pasti sama ada anjing liar atau pun anjin dari rumah depan ..

Kalau lah anjing tu memang dari rumah depan …Memah khianat nama nya kalau macam ni punya perangai tuan Anjing

Kau nak bela anjing dekat rumah , Tak ada siapa halang . Untuk elak perompak pencuri .. Kita semua faham kenapa anjing dibela .

Tapi kau bela anjing , Tak dirantai itu satu hal .

Okay lah mungkin kau kesian , Tak suka rantai anjing tu .

Tapi kau lalai , Biarkan gate pintu terbuka …

Anjing kau Ganas semacam , Serang orang lalu lalang …

Aku pernah jugak dulu , jalan kaki kawasan perumahan , Tiba 2 ada anjing keluar rumah , Terus lari ke arah aku ..

Sergah bagai nak gila , Ekor belakang dia tu tegak semacam .. Tanda Ancaman ..

Nasib baik aku sempat gengam pasir , Baling ke arah muka dia ..

Baru lah berkeliaran dia lari … Masuk balik rumah tu

Kau gila ke apa ? Kalau dia kokak nye kaki aku .. Tak pasal cacat sebelah

Kau bayang kan kalau orang tua ? Wanita mengandung ? Anak kecil ?

kena baham dengan anjing macam tu ..

Anjing liar tu pun masih bersepah dekat luar ..

Nak jogging taman pun rasa tak selamat ..

Apa pendapat korang , Hukuman untuk Tuan Anjing Yang tak bertanggungjawab dan cuai ni ?

Apa Pendapat Anda?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.